La competència lectora és una base molt important per poder assolir correctament la resta de coneixements, sense aquesta competència es dificulta el coneixement personal cívic i cultural necessari per a la vida en societat amb autonomia i llibertat.
Partint d’això, a l’educació es troba la necessitat de fomentar la lectura per a l'adquisició i millora de la competència lectora per part dels aprenents. D’aquesta necessitat ix el pla lector, un programa que pretén afavorir l’interés per la lectura entre els alumnes a través d’una sèrie d’activitats. La lectura no sols és una base important per a poder assolir la resta de coneixements com apuntàvem abans, també és una font d’entreteniment.
Els plans per a fomentar la lectura s’adeqüen a cada realitat escolar i deuen ser capaços d’unificar estratègies, optimitzar els recursos i sistematitzar accions per a obtenir millors resultats. D’aquesta manera s'augmentarien els index lectors, afavoririen la comprensió lectora i implicarien un treball de les competències bàsiques.
Per tant un pla lector és el disseny d’una sèrie d’actuacions encaminat a afavorir la competència lectora de l’alumnat i el gust per la lectura. A més es poden treballar àrees o temes interessants a l’aula i que l’alumne faça a poc a poc una evolució com a lector amb cada vegada més capacitat crítica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada